RUIMTELIJK VISUELE creativiteit. Deze leerling heeft de kracht om ontwerpen en kleuren te visualiseren, mentale 3D beelden te manipuleren en kunnen modellen en ontwerpen met technische precisie tekenen. Deze leerling heeft veel verbeelding en is origineel in zijn/haar denken, converseren en in zijn/haar kleding. Hij of zij maakt cartoons, websites, schilderijen, grafische kunst, tekeningen, beelden, fotografeert, maakt videos of architectuur. Deze leerling excelleert in de visueel ruimtelijke lessen, maar kan onderpresteren op de andere vakken. Net zoals de schrijvers, kunnen deze kunstenaars last hebben van stemmingswisselingen. Degene die meer in de richting van ontwerp en architectuur werken, zijn wel meer stabieler in emoties. Deze leerling is eerder introvert dan extravert, is reflectief en komt makkelijk in de flow. INTERPERSOONLIJKE/EMOTIONELE creativiteit. Deze leerlingen hebben een hoge mate van emotionele intelligentie. Zij begrijpen en kunnen zowel met hun eigen emoties als die van anderen goed omgaan. Deze leerling is een echte kameleon, doet accenten goed na en kan als het ware in de huid van een ander kruipen. Wordt vaak uitgekozen als leider in formele en informele settings. Ze reageren extravert en zijn mens georiƫnteerd. Hebben vrienden van verschillende culturen en leeftijden. Vriendelijk tegen iedereen. Zij drijven op connecties maken met anderen en voelen diepe sympathie. Ze kunnen excelleren in sociale studies, debatteren, retoriek, leiderschap, maar ook als performer of in vrijwilligerswerk. Na factor en clusteranalyses bleek echter dat de bovengenoemde 5 profielen geen verschillende persoonlijkheden hebben.