WISKUNDIG WETENSCHAPPELIJKE vindingrijkheid. Deze leerling kan een geboren wiskundige zijn, die makkelijk moeilijke opgaven in zijn/haar hoofd kan oplossen, of vergevorderde wiskundige concepten kan begrijpen. Houdt van wetenschap, experimenteren en nieuwe technologie. De leerling houdt ervan om met materialen en informatie te werken. Intens nieuwsgierig en diepe fascinatie voor enigmas en onopgeloste problemen. Leest veel over van alles. Wanneer uitgedaagd, zal deze leerling excelleren in wiskunde, wetenschap en laboratorium lessen. Deze leerlingen hebben zich meestal goed aangepast, maar hebben slechts enkele vrienden met dezelfde interesses.MUZIEK EN DANS creativiteit. Deze leerling kan zingen of een instrument bespelen (of meerdere) of dansen met een technische expertise en verbeeldingskracht. Zij hebben een intuïtief begrip van muziek of beweging en hebben vaak de perfecte move, excellent ritmegevoel en muzikaal geheugen. Deze leerlingen kunnen componeren of een choreografie maken. Hij/zij zingt, danst, maakt muziek, zo vaak als mogelijk, maar kan defensief, bang en perfectionistisch zijn. Soms leidt dit tot eigenzinnigheid binnen de schoolse setting. Ze hebben een excellente muzikale kennis in een of meer genres, zoals hop, jazz, pop, of klassiek en onderzoeken zeldzame stukken ter inspiratie. Ze zijn meer introvert, maar als ze op het podium staan veranderen ze in een expressieve, creatieve performer die verlegenheid en angst overwint.