![]() |
||||||||||||||||
@Berenvanjouwweg volgen Beren van jouw weg Hoogbegaafd 5 levels of giftedness ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Beelddenkonderzoek Talent-Vaardig Opvoeding PIT Peers In Tilburg DiDo FLOW-jongeren Opvang Peers_4_Parents ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Visual Spatial Learner 2E Creativiteit Emotionele intensiteit HB <-vs-> ASS/ADHD Onderpresteren Tarieven ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Downloads ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pioneer in 3D ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Verrijkingswerk voor BEELDdenkers bij P!T pioneer in 3-D : OPEN SIM ![]() SIFTEO CUBES MINECRAFT OSMO KANO PRIMO OCULUS RIFT ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allerlei Dyslexie ![]() |
Begaafdheid onbegrepen;
Onderpresteren vanuit een andere manier van leren. Linda Kreger Silverman schreef o.a. het volgende: What we have learned about gifted children (Linda Silverman) 30th anniversary, 1979-2009. .... Creative children, culturally diverse children, mathematically talented children, children with attention deficits, highly gifted children, learning disabled children, and underachievers often are visual-spatial learners who require different teaching methods. Visual-spatial learners usually think in pictures or rely on sensing or feeling, whereas auditory-sequential learners usually think in words. Typical educational strategies are a better match for auditory-sequential learners than for visual-spatial learners..... Bekijk je het schema van Desiree Houkema, dan valt een groot gedeelte van de onderpresteerders in de rechterkant; de creatieve uitdagende leerling en de leerling met gedrags en leerproblemen. Als je ze niet op tijd herkent, zal deze leerling vervallen in de drop-out. Begeleiding bij onderpresteren "beren van jouw weg": De begeleiding is gebasseerd op drie pijlers; de leerling, de ouders en de school. Het is belangrijk dat zowel de leerling, als de ouders als school weet wat begaafdheid inhoudt; hoe herken je het, erken het en ken het. Hieronder een opsomming van de onderdelen die door "Beren van jouw weg" worden aangeboden: Onderpresteerder middelbare school. *) leerstijlbepaling *) locus of control bepaling *) onderzoek executieve functies *) in kaart brengen van het profiel van de leerling *) ouders begeleiden *) leerling motiveren *) 1 op 1 leerling begeleiding; studievaardigheden aanleren / metacognitie *) gesprek(ken) op school (emotional needs of the gifted) *) meedraaien in een peergroep Onderpresteerder basisschool. *) leerstijlbepaling *) denkprofiel en expressiestijl *) meervoudige intelligentie *) in kaart brengen van het profiel van de leerling *) in kaart brengen intelligentie/begaafdheidsfactoren *) opstellen aandachtspunten begeleiding op school *) gesprek(ken) op school *) ouder gesprekken m.b.t. opvoedings handvatten intelligente/begaafde kinderen *) 1 op 1 leerling begeleiding *) meedraaien in een peergroep De 8 intelligenties volgens Howard Gardner: De 3 denkvaardigheden volgens Sternberg: Talentontwikkeling:
Ook last van een fixed mindset?
|